REKRUTACJI I UCZESTNICTWA
w projekcie: „Edukacyjne Fundamenty Przyszłości”
współfinansowanym ze środków: Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Działanie 10.3 Kształcenie ogólne Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
§1. Definicje
1. Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1) Projekt – projekt pn.: „Edukacyjne Fundamenty Przyszłości” o numerze FELU.10.03-IZ.00-0256/23, realizowany w ramach Funduszy Europejskich dla Lubelskiego 2021-2027, Działanie 10.3 Kształcenie ogólne Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
2) Beneficjent – Gmina Niedrzwica Duża.
3) Realizator – Gmina Niedrzwica Duża, ul. Lubelska 30, 24-220 Niedrzwica Duża, szkoły podstawowe dla których organem prowadzącym jest Gmina Niedrzwica Duz,
4) Biuro projektu – miejsce, w którym Beneficjent zapewnia uczestnikom projektu możliwość osobistego kontaktu z kadrą projektu, miejsce przechowywania dokumentacji projektu: Urząd Gminy Niedrzwica Duża ul. Lubelska 30, 24-220 Niedrzwica Duża, pok. 15 e-mail: projektefp@niedrzwicaduza.pl, tel. 815175085 wew. 21. Beneficjent zastrzega sobie prawo zmiany danych kontaktowych do Biura projektu, bez konieczności dokonania zmiany niniejszego Regulaminu. W takim przypadku stosowna informacja zostanie zamieszczona na stronie internetowej Beneficjenta.
5) Regulamin – Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pn.: „Edukacyjne Fundamenty Przyszłości”,
6) Komisja rekrutacyjna – szkolna komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły w celu przeprowadzenia rekrutacji uczestników,
7) Koordynator szkolny – osoba odpowiedzialna za nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji projektu w poszczególnych szkołach,
8) Wsparcie – cykl zajęć organizowanych przez Realizatora w ramach Projektu zgodnie z założeniami wniosku o dofinansowanie, w ustalonych odrębnie grupach szkoleniowych i miejscach szkoleń,
9) Kandydat – osoba ubiegająca się o zakwalifikowanie do udziału w Projekcie na podstawie zasad określonych w Regulaminie (dotyczy uczniów i nauczycieli),
10) Uczestnik projektu – kandydat, który po spełnieniu wymogów określonych w Regulaminie rekrutacji został przez Realizatora zakwalifikowany do uczestnictwa w Projekcie (dotyczy uczniów i nauczycieli),
11) Uczestnik rezerwowy – osoba znajdująca się na liście rezerwowej Projektu, spełniająca kryteria uczestnictwa w Projekcie; osoba z listy rezerwowej posiada prawo wejścia na listę podstawową w przypadku zwolnienia się na niej miejsca,
12) Dokumenty rekrutacyjne – Formularz rekrutacyjny/Deklaracja uczestnictwa, Oświadczenie uczestnika Projektu,
13) Formularz rekrutacyjny/Deklaracja uczestnictwa – dokument na podstawie, którego prowadzony jest proces rekrutacji uczestników do Projektu, stanowiący załącznik nr 1 do regulaminu,
14) Lista podstawowa – lista osób zakwalifikowanych do udziału w Projekcie,
15) Lista rezerwowa – lista osób spełniających kryteria uczestnictwa w Projekcie, które nie zostały zakwalifikowane na listę podstawową z powodu braku miejsc,
§ 2. Informacje o projekcie
1. Projekt „Edukacyjne Fundamenty Przyszłości” o numerze FELU.10.03-IZ.00-0256/23, współfinansowany jest ze środków Funduszy Europejskich dla Lubelskiego 2021-2027, Działanie 10.3 Kształcenie ogólne Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
2. Projekt realizowany jest na terenie województwa lubelskiego.
3. Projekt realizowany jest w okresie od 01.01.2024 r. do 30.06.2025 r.
4. Celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia oraz równego dostępu do dobrej jakości edukacji w tym kształcenia włączającego ze szczególnym uwzględnieniem grup znajdujących się w niekorzystanej sytuacji, już od najmłodszych lat szkoły podstawowej, dla których Gmina Niedrzwica Duża jest organem prowadzącym.
5. Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji, warunki i kryteria uczestnictwa w Projekcie Edukacyjne Fundamenty Przyszłości”.
6. Udział w Projekcie jest bezpłatny.
7. Projekt obejmuje wsparciem uczniów szkół podstawowych oraz nauczycieli z następujących szkół:
1) Szkoła Podstawowa im. Bohaterów 7 Kołobrzeskiego Pułku Piechoty w Niedrzwicy Dużej, ul. Lubelska 21A, 24-220 Niedrzwica Duża,
2) Szkoła Podstawowa im. Ks. Jana Twardowskiego w Strzeszkowicach Dużych, Strzeszkowice Duże 255 A, 24-220 Niedrzwica Duża,
3) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Sobieszczanach, Sobieszczany 35, 24-220 Niedrzwica Duża,
4) Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Czółnach, Czółna 103, 24-220 Niedrzwica Duża,
5) Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy - Bohaterów Armii Krajowej w Krężnicy Jarej, Krężnica Jara 321, 20 – 515 Lublin,
6) Szkoła Podstawowa im. Ks. Stanisława Konarskiego w Niedrzwicy Kościelnej, Niedrzwica Kościelna ul. Lipowa 26, 24-220 Niedrzwica Duża.
8. Rekrutacja oparta jest na zasadzie równości szans kobiet i mężczyzn oraz odbywa się zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacją osób z niepełnosprawnościami.
9. Rekrutacja odbywa się na terenie szkół biorących udział w Projekcie zgodnie z niniejszym Regulaminem.
10. Dokumentację oraz inne informacje związane z rekrutacją gromadzi się w Biurze projektu.
§3.Opis form wsparcia
1. Rozwój kompetencji kluczowych – zajęcia dla uczniów:
1) zajęcia "Młody Przedsiębiorca" dla 96 uczniów, ilość grup 12, dla grupy 2h/20 tygodni,
2) zajęcia matematyczno-przyrodnicze dla kl. II-III dla 48 uczniów, ilość grup 6, dla grupy 1h/30 tygodni,
3) zajęcia matematyczno-przyrodnicze dla kl. IV-VIII dla 96 uczniów, ilość grup 12, dla grupy 1h/30 tygodni,
4) zajęcia z biologii dla kl. V -VIII dla 16 uczniów, ilość grup 2, dla grupy 1h/20 tygodni,
5) zajęcia z chemii dla kl. VII -VIII dla 16 uczniów, ilość grup 2, dla grupy 1h/20 tygodni,
6) zajęcia z fizyki dla kl. VII -VIII dla 16 uczniów, ilość grup 2, dla grupy 1h/20 tygodni,
7) zajęcia dla kl. IV -VIII z „MP” dla 16 uczniów, ilość grup 2, dla grupy 1h/20 tygodni,
8) zajęcia humanistyczne j. polski, historia dla kl. IV-VIII dla 48 uczniów, ilość grup 6, dla grupy 1h/30 tygodni (15 godzin język polski, 15 godzin historia),
9) jednodniowe zajęcia w plenerze dla 300 uczniów, ilość grup 6,
10) trzydniowe zajęcia w plenerze dla 300 uczniów, ilość grup 6,
11) zajęcia rozwijające z j. angielskiego dla uczniów kl. II–III dla 96 uczniów, ilość grup 12, dla grupy 1h/20 tygodni,
12) zajęcia rozwijające z j. angielskiego dla uczniów kl. IV–VI dla 120 uczniów, ilość grup 15, dla grupy 1h/20 tygodni,
13) zajęcia rozwijające z j. angielskiego dla uczniów kl. VII–VIII dla 64 uczniów, ilość grup 8, dla grupy 1h/20 tygodni,
14) zajęcia Szkoła Młodego Programisty dla uczniów kl. II–III dla 48 uczniów, ilość grup 6, dla grupy 2h/20 tygodni,
15) zajęcia Szkoła Młodego Inżyniera – zajęcia z programowania dla uczniów kl. IV–VIII dla 48 uczniów, ilość grup 6, dla grupy 2h/20 tygodni,
16) indywidualne zajęcia wyrównawcze dla uczniów kl. I dla 27 uczniów, 1h/20 tygodni,
17) grupowe zajęcia wyrównawcze dla uczniów kl. I dla 16 uczniów, ilość grup 2, dla grupy 1h/20 tygodni,
18) grupowe zajęcia wyrównawcze z matematyki dla kl. IV-VIII dla 128 uczniów, ilość grup 16, dla grupy 1h/20 tygodni,
19) indywidualna pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla kl. IV-VI oraz uczniów z niepełnosprawnościami posiadających problemy edukacyjne oraz sprawiających problemy wychowawcze dla 8 uczniów, 2h/10 tygodni,
20) indywidualne zajęcia logopedyczne dla kl. I dla 10 uczniów, 1h/20 tygodni,
21) doradztwo edukacyjno -zawodowe dla kl. VIII dla 48 uczniów, ilość grup 8, dla grupy 5h,
22) nauka tańca dla 96 uczniów, ilość grup 12, dla grupy 1h/20 tygodni,
23) zajęcia koła szachowego dla 16 uczniów, ilość grup 2, dla grupy 2h/6 miesięcy,
24) zajęcia karate dla 48 uczniów, ilość grup 6, dla grupy 1h/20 tygodni,
25) warsztaty malarskie dla 48 uczniów, ilość grup 6, dla grupy 2h/20 tygodni,
26) warsztaty stolarsko-ślusarskie dla 48 uczniów, ilość grup 6, dla grupy 2h/20 tygodni
27) Liczba uczestników w grupie wynosi:
a) w przypadku zajęć rozwijających lub wyrównawczych: od 4 do 8 uczniów,
b) w przypadku zajęć grupowych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów z niepełnosprawnościami: od 3 do 6 uczniów,
c) w przypadku doradztwa edukacyjno-zawodowego: do 8 uczniów.
28) W ramach jednego przedmiotu uczeń może uczęszczać na tylko jeden typ zajęć: wyrównawcze lub rozwijające. W przypadku zajęć przyrodniczych obejmujących programem takie przedmioty jak: przyroda, chemia, biologia, geografia i fizyka dopuszcza się możliwość uczestnictwa w zajęciach wyrównawczych i rozwijających z kilku przedmiotów.
29) Skierowanie ucznia/uczennicy do danej grupy musi zostać potwierdzone przez koordynatora szkolnego w porozumieniu z wychowawcą i zatwierdzone przez koordynatora projektu. Powstaną listy podstawowe i rezerwowe.
2. Podnoszenie kompetencji nauczycieli.
1) Studia podyplomowe dla nauczycieli z zakresu edukacji włączającej i integracji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – pedagogika specjalna dla 6 nauczycieli,
2) Kurs e-learningowy „Rozwijanie kompetencji nauczycieli i uczniów z zakresu kompetencji cyfrowych w tym wykorzystanie innowacyjnych technologii TIK do tworzenia pomocy dydaktycznych i nauczania uczniów ze szczególnym uwzględnieniem uczniów niepełnosprawnych pozostających z powodu m.in. przewlekłej choroby w domu, dla 12 nauczycieli, 48 godzin,
3) Szkolenia kierowane są wyłącznie do nauczycieli zatrudnionych w szkołach objętych wsparciem, którzy zostaną skierowani przez dyrektora szkoły i wyrażą chęć uczestnictwa w projekcie. Ze zgłoszonych chętnych osób powstaną listy podstawowe i rezerwowe.
§ 4. Kryteria uczestnictwa w projekcie.
1. Kryteria w zakresie uczestnictwa w projekcie uczniów:
1) Formalne:
a) Uczęszczanie do jednej ze szkół biorących udział w projekcie, wymienionych w § 2 ust. 7;
b) Deklaracja uczestnictwa w projekcie wyrażona przez uczestnika/rodzica/opiekuna;
2) Merytoryczne:
a) Do udziału w zajęciach wyrównawczych - opinia nauczyciela o potrzebie udziału na podstawie słabszych osiągnięć (średnia ocen z przedmiotu poniżej 3,5);
b) Do udziału w zajęciach rozwijających - opinia wychowawcy oparta na obserwacji ucznia;
c) W przypadku wsparcia psychologiczno-pedagogicznego – orzeczenie/opinia z poradni;
3) Premiowane, dodatkowe punkty w procesie rekrutacji (+1 pkt każde):
a) Niepełnosprawność (należy załączyć kopię orzeczenia o niepełnosprawności);
b) Trudna sytuacja rodzinna ucznia (rodzina wielodzietna, bezrobocie, uzależnienia rodzica) – opinia wychowawcy/nauczyciela/pedagoga;
c) Uczeń dysfunkcyjny - opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej.
4) W sytuacjach spornych i tej samej liczbie uczestników projektu decydować będzie kolejność zgłoszeń.
5) W przypadku większej liczby chętnych niż miejsc w projekcie będą tworzone listy rezerwowe, z których będą kwalifikowane do projektu osoby w sytuacji rezygnacji ucznia z listy podstawowej.
2. Kryteria w zakresie uczestnictwa w projekcie w przypadku nauczycieli:
1) Status nauczyciela zatrudnionego w minimum jednej ze szkół biorących udział w projekcie, wymienionych w § 2 ust. 7 regulaminu;
2) Deklaracja uczestnictwa w projekcie;
3) Skierowanie nauczyciela na dane szkolenie przez dyrektora szkoły.
§ 5. Zasady rekrutacji
1. Rekrutacja uczestników do projektu odbywać się będzie zgodnie z zasadą równych szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
2. Za rekrutacje odpowiadają Koordynatorzy szkolni, którzy wraz z wychowawcami dokonają weryfikacji zgłoszeń według kryteriów rekrutacji.
3. Potwierdzeniem uczestnictwa będzie wpisanie kandydata na listę Uczestników Projektu.
4. Osoby, które z powodu braku miejsc nie zostaną zakwalifikowane do udziału w projekcie, będą umieszczone na liście rezerwowej.
5. W przypadku rezygnacji Uczestnika Projektu z udziału w projekcie, dopuszcza się możliwość przystąpienia do projektu przez innego kandydata z listy rezerwowej.
6. Procedura rekrutacji w zakresie zajęć dla uczniów:
1) informacja o rekrutacji będzie rozpowszechniana podczas zajęć wychowawczych, na spotkaniach z rodzicami, spotkaniach informacyjnych w szkołach i w urzędzie gminy, na plakatach informacyjnych w szkołach, stronach WWW szkół i gminy oraz w dziennikach elektronicznych;
2) dokumenty rekrutacyjne należy złożyć u koordynatora szkolnego lub w biurze projektu;
3) dokumenty rekrutacyjne wraz z innymi informacjami o projekcie będą zamieszczone na stronach internetowych szkół i Realizatora projektu oraz dostępne u koordynatorów szkolnych, w sekretariatach szkół i biurze projektu;
4) informacje o rekrutacji będzie można uzyskać na bieżąco w biurze projektu i u koordynatora szkolnego;
5) o wynikach rekrutacji powiadomią wychowawcy lub koordynatorzy szkolni bezpośrednio lub telefonicznie;
6) rekrutacja uczniów odbywać się będzie w następujących terminach: II-III 2024 r. oraz IX-X 2024 r.
7. Procedura rekrutacji w zakresie zajęć w odniesieniu do nauczycieli:
1) informacja o rekrutacji będzie upowszechniona podczas rad pedagogicznych i zebrań z nauczycielami;
2) dokumenty rekrutacyjne wraz z innymi informacjami o projekcie będą zamieszczone na stronach internetowych szkół i Realizatora projektu oraz dostępne u koordynatorów szkolnych, w sekretariatach szkół i biurze projektu;
3) dyrektorzy szkół będą kierować nauczycieli na poszczególne szkolenia;
4) dokumenty rekrutacyjne będzie można składać w sekretariacie szkoły oraz w biurze projektu w formie papierowej;
5) rekrutacja nauczycieli odbywać się będzie w następujących terminach: II-III 2024 r.
§ 6. Uprawnienia i obowiązki Uczestników Projektu
1. Każdy Uczestnik Projektu/Beneficjent Ostateczny ma prawo do:
1) udziału w zajęciach pozalekcyjnych (w przypadku uczniów), studiach/szkoleniach (w przypadku nauczycieli) na które się zakwalifikował;
2) zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy;
3) otrzymania materiałów szkoleniowych do zajęć;
4) opuszczenia maksymalnie 20 % godzin zajęć;
2. Każdy Uczestnik Projektu/Beneficjent Ostateczny zobowiązany jest do:
1) złożenia dokumentów potwierdzających uczestnictwo w projekcie;
2) zapoznania się z niniejszym Regulaminem;
3) aktywnego i systematycznego udziału w działaniach projektowych;
4) ukończenia studiów podyplomowych/szkolenia (w przypadku nauczycieli) potwierdzone dyplomem lub certyfikatem lub zaświadczeniem potwierdzającym ukończenie danej formy szkoleniowej;
5) przedstawiania pisemnego usprawiedliwienia potwierdzonego przez rodzica lub opiekuna prawnego – w przypadku nieobecności ucznia na zajęciach;
6) w przypadku nauczyciela dopuszcza się usprawiedliwioną nieobecność spowodowaną chorobą lub ważnymi okolicznościami zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy;
7) wypełnienia ankiet oceniających oraz innych dokumentów służących bezpośrednio monitoringowi, kontroli i ewaluacji projektu;
8) bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalsze uczestnictwo w projekcie.
3. Każdy Uczestnik Projektu ma prawo do nieodpłatnego udziału w projekcie.
§ 7. Zasady rezygnacji z udziału w Projekcie
1. Uczestnik Projektu ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie, gdy rezygnacja zostanie zgłoszona do Biura projektu do 7 dni przed rozpoczęciem zajęć – bez podania przyczyn.
2. Realizator projektu dopuszcza w przypadkach uzasadnionych zdarzeniem losowym lub chorobą - rezygnację Uczestnika Projektu z udziału w projekcie.
3. Rezygnacja z udziału w projekcie wymaga potwierdzenia (w przypadku ucznia niepełnoletniego – podpis rodzica/opiekuna prawnego) w formie pisemnego oświadczenia o przyczynie rezygnacji, złożonego do 7 dni od momentu zaistnienia wskazanych przyczyn.
4. W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających więcej niż 20% zrealizowanych zajęć, Realizator projektu ma prawo skreślić uczestnika z grupy.
5. W przypadku rezygnacji uczestnika lub skreślenia z listy, jego miejsce zajmuje pierwsza osoba z listy rezerwowej.
6. Realizator projektu zastrzega sobie prawo skreślenia Uczestnika Projektu z listy uczestników projektu w przypadku naruszenia przez niego niniejszego Regulaminu.
7. W przypadku rezygnacji lub skreślenia Uczestnika Projektu z udziału w projekcie, Realizator projektu może żądać od niego zwrotu przekazanych materiałów dydaktycznych.
§ 8. Zasady monitoringu i kontroli
1. Uczestnicy Projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji.
2. Uczestnicy Projektu zobowiązani są do udzielania informacji na temat realizacji projektu osobom i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzania kontroli projektu.
§ 9. Postanowienia końcowe
1. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do przestrzegania i stosowania postanowień niniejszego Regulaminu. Akceptacja postanowień Regulaminu wyraża się poprzez złożenie podpisów w deklaracji uczestnictwa.
2. Kwestie nieuregulowane w niniejszym Regulaminie rozstrzygane są przez Koordynatora projektu w porozumieniu z koordynatorami szkolnymi i opiekunem projektu z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.
3. Ostateczna interpretacja zapisów Regulaminu, w oparciu o stosowne dokumenty programowe dotyczące wdrażania Funduszy Europejskich dla Lubelskiego 2021-2027 należy do Realizatora projektu w porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego, pełniącym rolę Instytucji Zarządzającej.
4. Realizator projektu zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu, o czym poinformuje na stronie internetowej.
5. Aktualna treść niniejszego Regulaminu jest dostępna w biurze projektu, szkołach biorących udział w projekcie wymienionych w § 3 pkt. 4 oraz na stronie internetowej Realizatora projektu .
6. Niniejszy REGULAMIN UCZESTNICTWA W PROJEKCIE wchodzi w życie z dniem 22 lutego 2024 roku.